pátek 12. února 2016

Naše cesta ke Canisterapii

Krásný den přeji všem,

dnes bych chtěla něco málo napsat o mojí cestě ke canisterapii.
V době kdy jsem studovala SPŠ Stavební (ano - Stavební) si mamka pořídila štěňátko zlatého retrievera a tím mě po nějakém čase přivedla na myšlenku věnovat se právě canisterapii. Mohla bych napsat asi knížku o tom co se přesně dělo a jak to probíhalo když Brie (GR) vyrůstala po mém boku, ale to bych vás asi neudržela a při představě dlouhého textu byste hodně rychle z blogu utekli :-D


Nicméně po roce s Brie mamka pochopila, že já chci prostě pejska, ale takového se kterým budu moc více pracovat na tom co mě opravdu baví. Abyste to dobře pochopili, Brie je naprosto úžasná a myslím si, že by mohla být i vhodná na canisterapii, ale jelikož a protože nemá ráda cesty autem a její nevolno, není možné s ní v tomto ohledu pracovat na 100%. 

No a tak jsme jeli pro mojí čokoládovou princeznu Inez. Inez je labradorka, už od mala úžasná, oddaná a učenlivá, hlavně velice kontaktní a tak ve všech směrech vhodná ke canisterapii.
















Dlouho jsem přemýšlela a nakonec po pár letech kokentování s canisterapií, studování a testování Inez jsme vyrazili na zkoušky do Plzně, kde tyto zkoušky provádí organizace Pomocné tlapky.


Zkoušky jsme zvládli na výbornou a tak už nám nic nebránilo, abych se tomu naplno věnovala také v praxi. Začali jsme chodit do mateřského centra, školky a také azylového domu pro matky s dětmi.

Canisterapie je jak už asi tušíte terapie za pomoci pejska. Působíme jak na psychiku člověka, tak na fyzično. Pes je bezprostřední, nedělá rozdíly. Je mu jedno jestli je čověk malý - velký, tlustý-tenký, ošklivý-hezký, nemocný nebo zdravý. Já jsem s Inez zažívala a stále zažívám nádherné chvíle a tak jsem si řekla, že by byla škoda kdybych si jí užívala jenom já a hlavně ona tak miluje kontakt s druhými lidmi. Vždy když jí nasadím canis-vestičku je jak blázínek. To byste asi museli vidět a zažít, protože to nejde popsat,

O canisterapii bych mohla už napsat i knihu :-))) Vlastně já už jí tak trochu mám, akorát bakalářskou :-) To bych nebyla já abych si jako téma na BP nevybrala canisterapii...

Čauky-mňauky

K.

Žádné komentáře:

Okomentovat